UK regulator says Russia's RT broke broadcasting rules

Britain's broadcasting regulator says Russian state-owned TV channel RT broke impartiality rules seven times after the poisoning of ex-spy Sergei Skripal.

Skripal, a former Russian intelligence agent, and his daughter Yulia were left critically ill after being exposed to the nerve agent Novichok in the English city of Salisbury on March 4. They were eventually discharged from hospitalization.

Britain says Russia poisoned the Skripals with a Soviet-made nerve agent. Russia denies involvement.

Regulator Ofcom said Thursday that the seven breaches came in programs over a six-week period, mostly about the Skripal poisoning or the conflict in Syria. It said they "represent a serious failure of compliance with our broadcasting rules."

The regulator said it was considering a "statutory sanction," which could range from a fine to a license suspension.